Personalizacja tekstowa
To najbardziej intuicyjny rodzaj personalizacji, najczęściej wykorzystywany przy adresowaniu, wizytówkach, zaproszeniach czy dyplomach i certyfikatach.
Polega na wydruku innego tekstu na każdym egzemplarzu produktu. Aby ją wykonać, niezbędna będzie baza danych w postaci pliku w Excelu – np. z listą gości czy adresami, które mają pojawić się na m.in. kopertach czy dyplomach. Personalizacja tekstowa ma przede wszystkim praktyczne zastosowanie: oszczędza mnóstwo czasu w porównaniu do ręcznego uzupełniania treści, a także eliminuje potencjalne błędy.
Personalizacja graficzna
Dzięki personalizacji graficznej możesz uzyskać zupełnie odmienne wersje tego samego produktu. Doskonałym przykładem są tu nasze kalendarze. Do każdego egzemplarza wybiera się własne fotografie czy grafiki, a my umieszczamy je w projekcie, tworząc unikalny, spersonalizowany według Twoich preferencji produkt.
Personalizacja graficzna pełni głównie funkcję dekoracyjną i marketingową (druk materiałów w kolorach marki czy też z jej logotypem).
Personalizacja kodami
W Druk24h personalizujemy materiały także kodami QR i kreskowymi. Ostatnio na popularności zyskuje pierwsza z tych technologii. Co można przekazać za pomocą kodu QR? Właściwie dowolne dane, natomiast personalizację kodami wykorzystuje się najczęściej na biletach, voucherach, etykietach i naklejkach czy identyfikatorach. W rezultacie zakodowane informacje to przede wszystkim numery, dane kontaktowe czy linki do stron internetowych. Kody QR są uniwersalnym narzędziem, które przydaje się niemal w każdej branży: od rozrywkowej i marketingowej po produkcyjną i transportową.