3 rzeczy, które odróżniają etykiety samoprzylepne od naklejek
Funkcja i zastosowanie
Sprawa jest prosta:
- Naklejki pełnią funkcję reklamową i dekoracyjną – są wykorzystywane w celach promocyjnych na targach biznesowych, w szkołach, jako dodatek do produktów, np. gum do żucia. Najczęściej naklejki na papierze stosuje się wewnątrz budynków, a na folii samoprzylepnej na zewnątrz, ponieważ cechują się większą trwałością i odpornością na warunki atmosferyczne.
- Etykiety samoprzylepne pełnią funkcję informacyjną – znajdziesz je np. na opakowaniach produktów (tzw. etykiety produktowe). Zawierają takie informacje jak nazwa produktu, jego zastosowanie, instrukcja, kod kreskowy, cena, skład, data produkcji i wiele innych.
Etykiety są wykorzystywane głównie w sektorach przemysłowych i możemy dostarczyć je klientowi na roli, co umożliwia naklejanie ich ręcznym aplikatorem lub automatycznym systemem aplikacji. Dzięki temu szybko i trwale zostają umieszczone na opakowaniu.
Podłoże wydruku
Zarówno naklejki, jak i etykiety drukuje się na folii i papierze. Jednak przy naklejkach możliwości szybko się kończą, podczas gdy etykiety możemy drukować na wielu papierach (np. gloss, mat, czarny, srebrny, złoty, z trawy, kraft/eco), foliach samoprzylepnych z różną strukturą, a także materiałach z atestem do kontaktu z żywnością.
Trwałość kleju
W etykietach stosuje się znacznie mocniejsze kleje, dzięki czemu można je trwale przyklejać na praktycznie każdą powierzchnię: słoiki, kartony, plastikowe opakowania czy butelki. Etykiety papierowe dają radę tam, gdzie naklejki na folii samoprzylepnej już dawno by się odkleiły.
Zastanawiając się, który z produktów zamówić: etykiety czy naklejki, kieruj się przede wszystkim ich funkcją oraz zastosowaniem. A jeżeli mimo wszystko masz wątpliwości, które rozwiązanie wybrać, nie wahaj się z nami skontaktować i zapytać. Chętnie podpowiemy!